Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

fit-forward.nl

The Gladiator Workouts


The Gladiator Workouts
Elke week een andere workout, maar met als doel conditieverbeteren, sterker worden en fitter voelen. Elke work-out duurt 30 minuten na een korte warming-up.

De workout zal worden aangevuld met corestability oefeningen (buikspieren, planken, etc).
Hieronder volgt een omschrijving van iedere workout.

Dirty 30:
Dit is een interval training van 30 minuten en bestaat uit 10 sets. Elke set richt zich op een ander lichaamsdeel of trainingsvorm.

Elke oefening duurt 30 sec met 5 oefeningen per set en aan het einde van elke set 30 sec. herstel. Om vervolgens aan de volgende 9 sets te werken. Per set van 5 oefening wordt er getraind op Benen, bovenlichaam, core of conditietraining.

Op deze manier ontstaat er korte, maar effectieve interval training gericht op de algehele fitheid en kracht.

Tabata Work-out:
Dit is een High Intensity Interval Training van 30 minuten met 6 sets van 4 minuten per set met 1 minuut rust tussen de sets door.

Elke oefening duurt 20sec. met 10sec. herstel, deze oefening wordt per set 8X herhaalt. Gedurende de 20 sec. maak je zoveel mogelijk herhalingen. 20 sec. is net lang genoeg om het maximale uit de oefening te halen. De 10 sec. herstel zal voor het gevoel steeds korter lijken. Daarom is het belangrijk om wel het maximaal aantal herhalingen te maken, maar vergeet niet dat het 8x terug komt.

Het is een full body Work-out met de nadruk op het verbeteren van de conditie in een kort tijdsbestek.

Stackset Work-out:
Dit is een interval training die je uitdaagt tot 13,5 minuten werken en dat 2 sets met 2 minuten rust tussen de 2 sets door.

Het is het beste beschreven als een megaset training. Elke oefening duurt 30sec. Je start met een been oefening en oefening voor het bovenlichaam, daarna hervat je de eerste en tweede oefening en komt er een derde oefening bij, dan hervat je de eerste 3 oefeningen en komt er een 4e oefening bij. Dit tot en met 7 oefeningen.

Het is een work-out voor conditie, kracht en core training.

Gladiator Dropset:
Dit is een work-out waarbij kracht en conditie oefeningen worden afgewisseld. Bij de dropset neemt de tijd van de kracht oefening af (je dropt steeds iets van de tijd), maar om aan de minuut te komen neemt de tijd van de conditionele oefening toe.

Het is een ideale work-out om vet te verbranden en spierdefinitie te verbeteren. De totale work-out duurt 30 minuten en bestaat uit 7 sets van 2 oefeningen per set. Een kracht oefening en een conditie oefening. Elke combinatie duurt een minuut en de totale set 3 minuten met 60 sec. herstel om je voor te bereiden op het volgende blok.

Bijv: 45 sec. Push-up - 15 sec. scissors
30 sec. Push-up - 30 sec. scissors
15 sec. Push-up - 45 sec. scissors
60sec. herstel

Dit is een ideale work-out om vet te verbranden en conditie te verbeteren.

Maximus Work-out:
Dit is een interval training met 6 supersets. Elke set bestaat 4 oefeningen gericht op een ander lichaamsdeel. Dit is een zeer effectieve HIIT.

Elke oefening duurt 30 sec. en bevat 8 oefeningen per set. Na de 8 oefeningen is er 1 minuut rust om vervolgens door te gaan naar de volgende set van 4 minuten. In totaal zijn er 6 blokken.

Deze work-out haalt het beste uit het lichaam. Van core training tot conditietraining en daarnaast geeft het een enorme naverbranding.

Wanneer: Elke zaterdagmorgen van 9.30 tot 10.30.

Locatie:

  • Valkenbergpark Breda
  • verzamelen bij 't Theehuis
  • John F. Kennedylaan 15 4811 ET Breda